Ramallah'ta ilk gece

Bugun saat sabah 10 civarinda 12.25 THY Tel Aviv ucagina binmek uzere ben ve 3 sirketten arkadas daha Yesilkoy havalimanina geldik. Check-in yaptirdiktan sonra, Is bankasi Lounge'a gidip oturduk. Kahveler sandvicler derken saat 12'yi buldu. Kalktik ucagin kalkacagi kapiya dogru gittik. Tam guvenlik kontrolunden gecip yerlerimize oturmusken birdenbire anons geldi. Ucak 1 saat 15 dakika rotar yapicakmis. Off keske daha once haber verselerdi rahatimizi bozmasaydik dedik ama tabii kendimize dedik.

Tam 1.30 saat bekledikten sonra, ucaga alindik. Oturduk. Ucagin kalkmasini beklerken bir saat da orda bekledik. Ucak Yesilkoy'den havalanirken saat 3.00 olmustu bile. Havada pek bir surpriz yoktu. 5'e 20 kala Tel Aviv havaalanina inmistik.

Havaalani cok ilginc bir havaalaniydi. Klasik uzun ve sIkIcI bir havaalani koridoru katedip yuvarlak seklinde tasarlanmis ve tepesine de bir kuppe kondurulmus alisveris merkezini fazlasiyla andiran merkez kismina geldik. Ordan kuppe etrafinda biraz dolastiktan sonra pasaport kontrol oklarinin gosterdigi baska bir koridora girdik ve yine uzun ve sIkIcI bir havaalani koridorundan sonra pasaport kontrol noktasina ulastik. Amerika'da ya da Turkiye'de gordugumden daha kucuk bir alanda ve daha cok bir banka subesini andiran siralardan birine girip sirami beklemeye basladim.

Sira bana geldiginde, gorevli kadin kibar ve gulumser bir sekilde neden geldigimi, sirketimi ve nerde calisacagimi sordu. Hepsini cevapladiktan sonra, kenarda bekleyin dedi. Olur dedim ve siradaki diger kisilerle ilgilenmeye basladi. Biraz bekledikten sonra, bir guvenlik gorevlisi gelip onu takip etmemi soyledi ve ozel bir bekleme salonunda beklememi rica etti. Ben de kiramadim tabii ki.

Bir saat kadar bekledikten sonra, biri benim ismimi soylemeye calisti. Ben de anlayip yanina gittim. Babamin ve dedemin ismini, nereye gittigimi, ne yapacagimi ve ne kadar kalacagimi soyledi ve bunlari amerikan vizemin de fotokopisinin cikarildigi bir dosyaya not etti. Tesekkur edip tekrar beklememi rica etti. Yine kiramadim. O kadar beklemisim. Biraz daha bekleyebilirdim.

Aradan bir yarim saat kadar gectikten sonra, baska biri gelip yine ismimi soylemeye calisti. Gerci bu daha becerikli cikmisti. Neyse, beni bir odanin kapisina getirdi. Ilk kez Israil'e geldin dimi dedi. Evet dedim. Tamam deyip iceri buyur etti. Bilgisayar basinda bir kadin, ilk once ismimi sordu. Sonra Turkiye'de dogup dogmadigimi ve ardindan babam ve dedemin de Turkiye'de dogup dogmadigmi sordu. Ben de hatri sayilir geriden gelen atalarimin Turkiye sinirlari icinde dogdugunu soyledim. Ferahladi. Ardindan da ne zaman okuldan mezun oldugumu, mezun olduktan sonra ne is yaptigimi, ne zamandir bu sirket bunyesinde calistimi sordu. Ben de elimden geldigince cevapladim. Tam herhalde bana is teklifi edecekler derken sizi disarda bir iki dakika daha bekletcem sonra da gidebilirsiniz dedi. Hay hay dedim.

Hakkaten bir iki dakika sonra bir cengaver gelip pasaportumu verdi. Guvenlik kontrolunden gectikten sonra, sirketin Ramallah ofisinden birisi gelip bizi aldi. Arabayla Tel Aviv'den Ramallah'a dogru yola ciktik.

1 saat kadar sonra, Israil'in ordugu post modern cin seddine geldik. Girmemiz gereken kapi bilmedigimiz ve soramadigimiz bir nedenden dolayi kapaliydi. Bir yarim saat kadar o kapinin acilmasini bekledik. Fakat kapinin acilasi gelmediginden dolayi sofor arkadas baska bir yerden zorlayalim bakalim deyip duvarin etrafini dolanmak icin 20 dakika kadar araba surdu. Obur tarafina ulastigimizda neyseki kapinin acik oldugunu gorduk. Ordan girdik. Sonunda aksam 9 sularinda Ramallah sinirlari icine girebilmistik. 5 dakikalik bir yolculuktan sonra sonunda su an bunlari yazdigim Grand Park Otel'e sagsaglim ulastik...

Su an gece saat 12 ve yarin beni yeni ve ilginc bir gun bekliyor gibi...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

kardeş bayağı bi badire atlatmışsın :)
ama iş teklifi yapmamaları beni düşündürdü? :P
neyse ki sağsalim ulaştınız :)

Unknown dedi ki...

İlgiyle takip ediyoruz, devamını bekliyoruz :)

Unknown dedi ki...

Yaw Ömercm cok güzel olmuş, ilgi çekici, merakla okuduk gerisini bekliyoruzz :)

Canooo dedi ki...

Geçmiş olsun:)) İyi haberlerini almak güzel.Ben de buradan takip edeceğim demektir bundan sonra. Tecrübelerin ve neler yaşadığın bizim için önemli Ömer'ciğim. Kolay gelsin şimdiden:)